سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله و اتصالات پنج لایه

نظر

سیستم پوش فیت نسبت به لوله های پلیکا و پلی اتیلن دارای مزایا و معایبی می باشد ولی با بررسی های صورت گرفته مشخص گردیده که  مزایای استفاده از سیستم پوش فیت در مقابل لوله های پلیکا و لوله های پلی اتیلن، از معایب آن بیشتر است.

مزایای استفاده از لوله های پوش فیت:

اولین و بارزترین مزیت لوله های پوش فیت سهولت نصب و لوله کشی میباشد، به این ترتیب که در این لوله ها برخلاف لوله های پلیکا نیاز به گرم کردن لوله و چسب جهت اتصالات وجود ندارد و مانند لوله های پلی اتیلن نیاز به جوشکاری نیز ندارد.

سوکتهای سر لوله و اتصالات پوش فیت بصورت فابریک روی لوله ها موجود است در صورتی که در لوله های پلیکا جهت ایجاد سرهای نر و مادگی از گرما و آتش استفاد مینماید و درلوله های پلی اتیلن نیز می بایست لوله ها به هم جوش بخورد و با توجه به حساسیت بالای جوش لوله پلی اتیلن به گرد و غبار و چربی، اجرای جوش استاندارد کار دشواری میباشد.

دومین مزیت این لوله ها در مقابل لوله های پلیکا، مقاومت فیزیکی بیشتر لوله های پوش فیت میباشد، به این صورت که شکنندگی آنها از لوله های پلیکا بسیار کمتر است.

لوله و اتصالات پوشفیت دارای تنوع بیشتری از اتصالات می باشد و با توجه به وجود لوله های یکسر و دو سر سوکت، قدرت مانور بیشتری در زمان اجرا برای لوله کش وجود دارد.

لوله های پوش فیت با توجه به مکانیزم نصب آنها در مقابل انبساط و انقباض خط لوله مقاوم میباشد در صورتی که در لوله های پلی اتیلن جهت دفع انبساط و انقباض لوله ها استفاده از موفه اجباری است و در لوله های پلیکا نیز گرم و سرد شدن لوله و بالطبع آن انبساط و انقباض لوله باعث خارج شدن محل اتصالات از آب بندی میشود .

لوله های پوش فیت در مقابل آتش سوزی تا حد بالایی مقاوم تر از لوله های پلیکا میباشد.

لوله ها و ارینگ های آب بندی پوش فیت قدرت تحمل سیالات با PH  2 الیPH 12 را دارد .

در حال حاضر نیز در ایران لوله های فاضلابی پوش فیت با برند های مختلف و معتبر همچون سوپردرین محصول شرکت سوپرپایپ، پلیران، نیوفلکس محصول شرکت گیتی پسند، وحید سایلنت، یزد بسپار، نیک بسپار و پلیمر گلپایگان و...  تولید و عرضه میگردد .